HMS. 06.01.074 (Release from 12.02.2025)

Материал из Servio Doc
Перейти к: навигация, поиск
HMS Servio. 06.01.074

English version

Релизы:
06.01.071 от 30.01.2025
06.01.073 от 04.02.2025
06.01.074 от 12.02.2025
Clipboard.png Список всех основных изменений по версиям расположен на странице Ключевые изменения.
№ версии Тема Описание Целевая аудитория
01.06.068 Ввод ручных начислений в валюте
Начисления. Добавление начислений
В окне ручного ввода начислений реализована возможность выбора валюты. Начисления добавляются в базовой валюте и пересчитываются при изменении курсов валют Отдел продаж
Отдел бронирования
Администраторы
01.06.069 Отображение признака начисления в валюте
Начисления
В начислениях, введенных в не базовой валюте, добавлен значок ¤ ¤ Управляющие
Отдел продаж
Отдел бронирования
Администраторы
Бухгалтерия
01.06.069 Правило округления базовой валюты
Начисления
В параметрах системы добавлено правило округления начислений в базовой валюте в диапазоне от 0 (не округлять) до 10 000. Правило устанавливается для всех отелей и действует при вводе начислений в любой валюте. Управляющие
Отдел продаж
Отдел бронирования
Администраторы
Бухгалтерия
01.06.070 Интеграция с ОТА-каналом Забронируй.ру Реализована интеграция с ОТА-каналом Забронируй.ру Управляющие
Отдел бронирования
01.06.071 Интеграция с системой "Emehmon" - АИС для регистрации и учета гостей Республике Узбекистан
Узбекистан
На платформе HMS Browser реализована интеграция с системой "Emehmon" Управляющие
Администраторы
01.06.072 Настройка местоположения блока проката в шахматке
Шахматка
Базовый/Главная/Шахматка
В настройке параметров шахматки в разделе "Прокат" добавлена опция "Показывать прокаты сверху".
Интерфейс шахматки настраивается отдельно на каждом рабочем месте
Управляющие
Администраторы
Отдел бронирования
01.06.072 Настройка и выгрузка категорий льгот по туристическому налогу
Настройка. Карта гостя. Выгрузка в 1С
Россия
Реализована доработка, связанная с правилами расчета туристического налога в РФ:
  • Справочник категорий надбавок. Добавлен список выбора вида льготы для привязки категорий. Значения в списке:
    • Не указано;
    • Федеральная;
    • Местная.
      В соответствии с выбранной категорией, в 1С выгружается определенное значение для корректной обработки начислений проживания.
      Администраторам важно правильно выбирать категорию надбавки в карте гостя, а в случае налоговых льгот загружать в карте гостя подтверждающие документы
Управляющие
Администраторы
Отдел бронирования
Отдел продаж
01.06.072 Добавление функционала в кабинет проверяющего уборками
Кабинет горничной
Отдельное приложение
В кабинете горничной для пользователя с ролью контролера добавлен ряд специальных функций Уборка номеров
01.06.073 Мобильные сотрудники
Сотрудники в командировках
Секретарь/Гостиничные службы.
Мобильные сотрудники.
График мобильных сотрудников
Реализована доработка по управлению мобильными сотрудниками (например, персоналом, направляемым в командировки для усиления профильной группы). Как правило, такая необходимость появляется в службе горничных в случае заезда больших групп гостей.
Сотрудникам могут назначаться командировки в различные отели. Предусмотрен просмотр графика работы мобильных сотрудников
Управляющие
Отдел бронирования
01.06.074 Запрет ввода услуг, отсутствующих в прейскуранте
Начисления
Реализована доработка по опциональному запрету ролям пользователей вводить вручную начисления, отсутствующие в выбранном прейскуранте. Цель доработки - исключить ошибки выбора услуг, отсутствующих в отеле, при вводе начислений вручную Управляющие
Администраторы
Отдел бронирования
Бухгалтерия
01.06.074 Типы кроватей в категориях-трансформерах по умолчанию
Шаблоны комментариев к номерам в шахматке
# Выполнена доработка по установке по умолчанию способа поселения "Не выбрано" в категориях-трансформерах (Double/Twin). Цель - осмысленный выбор способа размещения в карте гостя при бронировании. Предусмотрена опциональная установка данного параметра обязательным в карте гостя.
  1. Реализована возможность оперативного выбора комментария к номерам в шахматке из заранее введенных шаблонов. Шаблоны вводятся в отдельном справочнике и могут быть, как сетевыми - используемыми во всех отелях, так и используемыми в отдельных отелях. Правила комментариев прежние: не более двух комментариев по одному символу каждый|Управляющие
    Администраторы
    Отдел бронирования
    Бухгалтерия

Настройка, Поддержка

№ версии Тема Описание
Правило округления базовой валюты Настройка/Параметры системы. Установки/Бухгалтерия.
Параметр «Правило округления базовой валюты»
Настройка и выгрузка категорий льгот по туристическому налогу Настройка/Справочники. Справочник категорий.
Выбор для каждой категории вида льготы
Запрет ввода услуг, отсутствующих в прейскуранте Настройка/Персонал. Роли.
Блок «Права роли для группы услуг». Флаг «Отображать услуги вне прейскуранта»
Типы кроватей в категориях-трансформерах по умолчанию Настройка/Редактор отелей. Категории.
Переключатель «Тип кровати по умолчанию» при установленном флаге «Трансформируемый»


Русский язык

Releases:
06.01.051 from 01.08.2024
06.01.053 from 03.09.2024
06.01.059 from 28.10.2024 (Russia, Uzbekistan)
06.01.060 from 29.10.2024
06.01.060 from 29.10.2024
06.01.061 from 13.11.2024
06.01.062 from 26.11.2024
06.01.064 from 03.12.2024
Clipboard.png A list of all major changes by version is located on the page Major changes.
Version No Subject Description Target audience
06.01.049 Selecting a Service Provider in the Group Booking Master
Basic/Reservation
Group Booking Master
In the group generation window, a default service provider selection has been added for subsequent invoice generation in the group. The choice of service provider is limited by the user's role Reservations Department
Managers
06.01.052 Updating residential addresses
Guest Card/Questionnaires (Russia)
The address directory has been updated. The affiliate territories have been connected to the directory Receptionists
06.01.054 Improvement of the system of discounts and special offers
Sales/Discounts. Discount rules
Guest card

Accounting/Contracts. Special offers. Special offer codes

Accounting/Company card.
Contracts
The functionality for setting up and providing discounts/markups has been expanded: discounts/markups can be applied not only through company contracts, but also directly in the guest card.

The rules for discounts/markups are configured separately for each hotel and include clarifications on:

  • Period of validity;
  • Room categories;
  • User roles;
  • Service classes and/or specific services.

The terms of application have been expanded in companies. The following have been added:

  • Discount validity rule: for the period of the guest's stay (old scheme) or for the period of validity of the offer (provision) under the contract;
  • Days of discount application;
  • Minimum stay period.
Sales Department
Reservation Department
Receptionists
06.01.055 Group Budget
Group card
In the group card, fields with the balance and amount for guests have been added to the block with information on guests. The data is displayed in the currently selected currency of the system at the current rate Managers
Sales Department
Reservations Department
Receptionists
06.01.057 The "Order Transfer" option in the corporate module
Corporate module
Implemented an improvement to customize the display of the "Order Transfer" option in the corporate module Sales Department
Reservation Department
06.01.057 Information about the user who deleted the cleaning task
Basic/Housekeepers
Cleaning tasks
If a cleaning task is deleted manually, the room cleaning information will display the full name and date of the user who deleted the task Managers
Reservation Department
Receptionists
06.01.058 Integration with the Goodum lock system Integration with the Goodum lock system has been implemented Managers
System Administrators
06.01.058 Standardization of activities
Basic/Activities
Activity card
The activity card implements the activity setup, including:
  • Provision of hotel inventory, equipment, consumables, etc.;
  • Checking the availability of the required amount of inventory in the hotel;
  • Setting up seating arrangements in each room indicating the maximum capacity;
  • Printing a card with full information about the activity.
Managers
Sales Department
Reservations Department
06.01.061 Personal account of housekeepers Improvements implemented:
  • Recording the start and end time of cleaning by clicking on the corresponding button. The start and end time is displayed in the expanded cleaning record;
  • Functionality of roles in the hotel service has been added: manager, controller, dispatcher. For the role "Controller", a "Checked" button is provided, by clicking which the room status changes to "Clean" by changing the color of the "light bulb" icon to green in a checkerboard. The time and the user who "checked" the task are recorded;
  • A report on the work of housekeepers has been developed. Basic / Maids, Report on the work of maids
Managers
Reservation Department
Receptionists
06.01.061 Copying documents in questionnaires
Guest card/Questions, documents
The ability to copy documents for the purpose of correcting data and saving for the current stay has been implemented in the guest questionnaire documents. The old document remains assigned to previous stays Reservation Department
Receptionists
06.01.062 Additional information in the fatura
Accounts/Account Card
Türkiye
At the bottom of the fatura, a display of the comment entered in the account card in the "Comment" field has been added. Sales Department
Reservation Department
Receptionists
06.01.062 Cleaning status icon in settlement list
Basic/Check-in
An icon has been added to the room number column to show the current cleaning status of the room Receptionists
06.01.062 Personal account of housekeepers Changes have been made to the functionality of the housekeepers module:
  • Added default housekeeper change time setting for each hotel;
  • Added the ability to link housekeepers to one or more floors. Submodule Secretary/Hotel Services;
  • On the “Schedule” tab (Basic/housekeepers), a line with the type of work has been added under the housekeeper’s full name;
  • On the "Schedule" tab (Basic/housekeepers) in the task viewing window, the ability to transfer a cleaning task to another housekeeper has been implemented. Only open tasks for the current and following days can be transferred
Managers
Reservation Department
Receptionists
06.01.062 Filter arrival for tomorrow
Basic/Ckeck-in
The value "Tomorrow" has been added to the "Check-in at" guest check-in period filter. When set, it displays guests with an overdue check-in, checking in today, and checking in tomorrow Managers
Reservation Department
Receptionists
06.01.062 Invoice adjustments
Accounting/Invoices
Applications for adjustments
Changes have been made to the functionality of invoice adjustments. Main ones:
  • An information flag "Postponed to next month" has been added to the application;
  • РThe actions of users who made the last changes to the application and closed the application have been separated. Information about the user who closed the application has been added. Changes have been made to the ST049 report "Monthly account reconciliation report with accounting department";
  • Added the option "Display paid". When this option is set, only paid invoices are included in the report;
  • Added a filter for selecting types of invoice payments to display in the report;
  • Added the ability to display the name of the service provider in the report
Accounting
Sales Department
06.01.063 Интеграция с АИС «Курортный сбор» в Санкт-Петербурге
Карта гостя/Анкета
Вкладка «АИС "Курортный сбор"»
Россия
Реализована доработка по выгрузке информации по курортному сбору в Санкт-Петербурге.Отправка данных по проживающим в номере производится из анкет на вкладке АИС "Курортный сбор". Сумма сбора по каждому проживающему рассчитывается, исходя из общей суммы оплаченного КС и количества проживающих в номере. А также с учетом возможных льгот и отказов, введенных в каждой из анкет. Сумма может быть откорректирована по каждому проживающему.
Предусмотрена загрузка соответствующих оплате/льготам/отказов документов. Документы загружаются из АИС с заполненными данными из анкет, подписываются проживающими, сканируются и отправляются в ЛК АИС.
Receptionists
06.01.063 Income grid
Basic/Rooms
Income Grid
The functionality "Income Grid" has been developed. The amount of accruals for the period from 12:00 to 12:00 of the following day is calculated for each room. All non-cancelled accruals are taken into account. The room cell indicates the amount of accruals for guests for a hotel day (12:00 - 12:00) in the base currency. Cell color:
  • Green - all accruals are paid;
  • Red - there are unpaid accruals ;
  • Gray - there are bills for which the guest is not the payer
Managers
Reservation Department
Sales Department
06.01.063 Kazakhstan Identity Card
Guest questionnaires
The document "Identity card of Kazakhstan" has been added to the list of identity documents Receptionists